Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Dagens projekt!

Publicerad 2012-07-31 17:47:02 i Allmänt

Blev en smoothie till lunch idag igen. En med avocado,mango, äppeljuice och kesella. Krämig och god! Tillsammans med den har jag läst om männskokroppen. Läser en kurs från gymnasiet som jag inte har. Roligt att utnyttja sin mammaledighet och hålla hjärnan igång. Naturkunskap B är det jag läser. Intressant, mycket jag känner igen och har nytta av i mitt arbete.:)

Rosa

Publicerad 2012-07-30 12:04:55 i Allmänt

Efter en dryg vecka med mycket grillat känns det skönt att få ett litet avbrott och slurpa  sig en matig smoothie till lunch. Hallon, Mango, Sweet Freedom/alt honung, naturell yoghurt samt lte nötter eller nötpasta. Blir mumsigt och mättande.
Solen skiner och det ska bli en promenad till dagis senare för att hämta lilleman. Skön start på veckan.

Hemma

Publicerad 2012-07-29 22:04:48 i Allmänt

Nu är vi hemma  gen. Såg att jag visst publicerat samma inlägg massor med gånger. Så kan det gå när telefonen och uppladdningen inte vill funka. Sorry för det. Bjuder på lite blder från Bollnäs samt Karlsborg sålänge!
I morfars traktor:)

Tillbaka

Publicerad 2012-07-27 12:55:02 i

Oj dagarna har varit fyllda med släkt och göromål så bloggen har också fått lite semester, men nu är jag på banan igen. Efter en lite försenad hemresa med tåget igår kväll. Sitter vi nu i bilen påväg till Karlsborg. Bara hem och vända med andra ord. Hoppas verkligen på fint väder. Sista dagen i Bollnäs var det fint ( alltså igår) men annars har det varit ganska trist faktiskt. Gabbe och Tomas badade iallafall i poolen på gården.

Hemresa

Publicerad 2012-07-26 23:47:04 i

Har haft lite "semester" även från bloggen några dagar. Inget internet och fullrulle gjorde att det blev så ganska naturligt. Nu är jag tillbaka på banan igen. Sitter med sömniga ögon på tåget tillbaka till Sthlm.1h och 10 minuters försening. Två sovande barn iallafall och jag har hunnit läsa en hel del. Skönt. Trots väldigt dåligt väder under veckan fick vi idag, sista dagen äntligen sol. Premiärdopp i poolen.

Publicerad 2012-07-26 23:46:47 i

Publicerad 2012-07-26 23:40:00 i

Publicerad 2012-07-26 23:39:42 i

Publicerad 2012-07-26 23:39:25 i

Publicerad 2012-07-26 23:39:14 i

Publicerad 2012-07-26 23:29:19 i

No internet

Publicerad 2012-07-23 13:49:01 i Allmänt

Somsagt vi är här på landet. Har det väldans bra och blir servade med mat hela tiden! Tyvärr har vi inte haft något nät fram tills idag och heller inget fint väder! Så någon riktig sommar känns det ju inte som. Speciellt inte för att vädret är som det är.
Ska försöka lägga upp lite bilder senare!
KRAM

Landet

Publicerad 2012-07-20 11:24:36 i

Vi är på landet. Ingen telefon och inget nät just nu. Är nu i "byn" och plockar smultron. Ljuvligt.

Fånga stunden

Publicerad 2012-07-18 17:00:53 i

Det gäller att fånga de fina solstunder som blir av denna sommar. Nu gör jag det, i lekparken kl 17, underbart skön kvällssol!!

Parken Zoo

Publicerad 2012-07-16 21:32:45 i Allmänt

Idag har vi varit på en dagsutflykt till parken Zoo i Eskilstuna.En riktgt fin dag har vi haft. Dagen till ära även fint sommarväder. Underbart. Hade med oss fina Elin ( Gabriels fd dagisfröken) som blivit vän till familjen. Hyrde bil och då vi hade en plats kvar i bilen, passade det perfekt.
En väldigt bra park. Har inte varit där förrut. Mycket djur och lite udda "roliga djur". Barnvänligt med rampar för vagnar överallt. Djurpark, nöjespark och ett litet vattenland. Värt ett besök. Blev inget vattenland för oss denna gång, blev tllräckligt lång dag ändå. Åkte hemmifrån vid 9:00 och var hemma vid 20:00. Phu, inatt kommer vi nog att sova skönt!

Lite bilder från dagen.

Gabriel var grym på att köra bil!!

Egentid

Publicerad 2012-07-14 15:09:12 i Allmänt

Igårkväll hade jag den välbehövliga egentiden.Den utnyttjades tillsammans med en kompis och nåt glas vin. Så skönt att bara sitta i lugn och ro och prata om alla viktiga och oviktiga ting

Vacker utsikt från "Himlen därtill"

Frisörbesök

Publicerad 2012-07-11 19:35:22 i Allmänt

En stor dag för familjen. Gabriel har varit hos frisören för första gången. Var lite tveksamma hur det skulle gå men när man får sitta i en fin bil under tiden går ju allt bra.
Första klippet i Gabriels hår sedan födseln.

När man sen får lite grön spray i håret, en klubba och en liten leksaksbil blev det ju toppen!!

Svett

Publicerad 2012-07-10 13:23:41 i Allmänt

Återhämtningen efter graviditet och förlossning nr två fortsätter. Känner mig för, anpassar och älskar att kunna bli svettig igen.

Före träning och efter träning

Svettig och nöjd! Nu kör vi hörrni....

Söndagmiddag

Publicerad 2012-07-08 18:39:33 i Allmänt

Vi har denna vecka provat en ny matkasse. Nätlivs. En av många som finns på marknaden. Har provat Linas förrut som kanske är den mest kända. Den här var också bra tycker jag. Kändes på något sett lite enklare än Linas men helt ok mat. Idag blev det en vegetarisk söndagmiddag bestående av Kikärtsbiffar, rostade rotsaker och vitlökssås.
Matkassarna är väldigt bra för att ge inspiration och hjälp i köket, gör att man inte hamnar i samma mathjulspår. Kanske något man inte provat förrut.

Mini

Publicerad 2012-07-07 22:59:13 i Allmänt

Idag blir älskade Agnes 3 månader! Exakt på dagen, lördag och allt!!
Vi har haft en underbart ljum sommarkväll på Gröna Lund. (Igen)

Bowling

Publicerad 2012-07-06 20:03:43 i Allmänt

I eftermddag/kväll har vi varit och bowlat och ätit gott tillsammans med fina vänner. Trevligt att komma ut och iväg. Gabriel var på hyper humör, men som tur var för att väga upp så var Agnes lugn som en filbunke.
Var iallafall mycket trevlgt tidsfördriv en ganska grå dag som denna.

Träning

Publicerad 2012-07-05 20:01:21 i Allmänt

Yes Jag har börjat träna igen. Har varit på 2 pass denna vecka, och det känns som en lugn och skön start även om jag är sugen på mer.
Spinning/Core imåndags och Shape igår. Har ordentlig träningsvärk idag, känns att man haft ett uppehåll på ca 3,5 månad. Nu är jag peppad även om det kommer bli en lugn start nu under semester, men jag är PÅGÅNG!!

Skansen

Publicerad 2012-07-03 23:06:05 i Allmänt

Laddar upp bilder från en underbart fin eftermiddag/kväll på Skansen. Gabriel har smakat sin första sockervadd och Agnes har lyssnat på Erik Hassle, Dead by April, Molly Sanden och några fler tillsammans med oss. Gabbe slocknade precis när Allsången började. Är mysigt att komma iväg och ut på kvällarna, så ofta som jag/vi stter hemma för att det ska läggas barn  rätt tid. Men nu är det sommar och ledighet. Då får man rucka på sina rutiner.

Helgen

Publicerad 2012-07-01 19:43:40 i Allmänt

Igår hade vi en skön ljum kväll på Gröna Lund. Gabriel åkte några karuseller och vi tittade på Sommarkrysset framför stora scenen. Volymen blir ganska hög så Agnes hade fina öronskydd. Gabbe syns tom i bild under sändnngen:) Idag har vi varit på utflykt till Ekerö och hälsat på kompisar. Nu blir det fotbollsfinal i soffan!

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!