Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

MVC

Publicerad 2009-08-12 18:42:21 i Allmänt

Idag började jag dagen med en stavgångspromenad vid Årstaviken. Kan säga att jag var glad att jag fick på mig skorna, det såg som sagt inte så lovande ut i går kväll.

Kl 14:00 hade vi tid hos barnmorskan. Rutinkontroll. Järnvärde, blodsocker och blodtryck var bra.
Eftersom jag hade så svullna anklar fick jag kissa på en sticka för att kolla så jag inte hade äggvita i urinen. Men det var ingenting, och mitt blodtryck är lågt och stabilt så då är det inget att oroas sig för. Annars kan ju svullnad, äggvita i urinen och högtblodtryck vara tecken på havandeskapsförgiftning, så det var skönt att det kunde uteslutas=)
Lillskrutten låg med huvudet ner denna gång oxå, nu har han hållt sig still i nästan 1vecka, hoppas han trivs där och vill ligga kvar.
Vi fick även en mall så vi kan skriva en förlossningsplan som ska ligga med i min journal. Lättar ju både för oss och barnmorskorna om de vet hur man tänker kring förlossningen, smärtlindring mm.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela