Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Här och nu

Publicerad 2010-06-17 22:18:47 i Allmänt

Att leva i nuet  är inte det lättaste att vara här och nu.Oftast tänker jag på det som komma skall eller har varit. När jag pluggade samin lärare ett citat som jag ofta tänker på.

 " Om du står med ett ben imorgon och ett idag. Då pissar du på nuet"


Men alldeles nyss låg jag i sängen med min älskade son på magen ( han vaknade till och i ett drömlikt tillstånd kröp upp i vår säng när jag kom in i sovrummet) Fina fina Gabriel!

DÅ njöt jag. Av att vara MAMMA. Av att kunna vara HÄR och NU. Av att vara frisk och ha vänner och en underbar familj runt omkring.

Ibland måste man stanna tiden och släppa alla krav och tänka på det man har.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela