Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Träning

Publicerad 2010-06-30 15:57:52 i Allmänt

När man bara har sig själv att tänka på kan man planera och lägga sin träning när det passar och finns tid. Då är det bara du som bestämmer om det blir av eller inte.

Som mamma går det ofta bra, man kan smita iväg när pappan är ledig utnyttja barnpassning. Men ibland fungerar det inte ändå. Då gäller det att inte ge upp hoppet och bli besviken för att man inte kunde genomföra sitt pass som planerat.

Idag hann jag gå 1,5min på löpbandet innan de ropade från barnpassningen. Gabriel var helt förstörd. Jag satt där nere och lekte med honom en stund för att sen prova gå ut igen, men så fort han såg att jag rörde mig bröt han ihop. Det var inte hans dag och nu måste hans behov gå före mina. Visst kan man för en stund bli irriterad, men nu gäller det att sänka kraven och tänka: Vad kan jag göra istället? Jag hade planerat att springa på löpbandet, det gick inte. Men en promenad med honom i vagnen går ju alltid, sen finns det redskap som är super att ha hemma. Gummiband, hantlar och en matta. Med detta kan man träna hela kroppen.

SÅ bli inte besviken, sänk kraven för denna dag. Nästa gång går det bättre. Islutändan är barnet ALLTID viktigare än träningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela