Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Knattar

Publicerad 2012-12-08 21:23:35 i Allmänt

Alltså detta med att ha barn. Ibland märks de knappt, men det jag tänkt på de senaste dagarna är att nu börjar verkligen livets viktigaste roll. Den som förälder. Nog för att jag varit mamma i drygt tre år, men det är på senare tid som jag tänkt mycket mer än förrut. Hur bemöter jag allt på bästa sett? Trots?, kärlek?, död?, vardag? ångest? Ja frågorna är många och nu när de börjar kommunicera som tänker jag mer på detta. Gabriel pratar väldigt mkt nu och har funderingar.
Jag läser en del böcker , artiklar på internet och på sista tiden lyssnar på "Knattetimmen"( Tack Johanna )
De är två damer Louise Hallin ( Leg barnmorska och psykoterapeut ) och Malin Alfvén ( Föräldra och barnpsykolog, (iinte helt hundra på titeln)) Men iallafall ett ring in och få tipsprogram om barn.
De svarar på frågor om barn mellan 0-18år, jag tar till mig, sållar bort och tänker. De handlar om allt sömn, mat, trots, potta, konstiga ticks mm. De jag gillar allra bäst är faktiskt att det finns en sådan avslappnad inställnng. Inget "barnmåste sluta med blöja då, napp då, sova i eget rum, mm mm " saker som man lätt får för sig som förälder.
Barn är olika, samtal är Viktigt, prata, fråga. Är du intresserad av barn och tycker om att lyssna lite på radio rekommenderar jag att lyssna lite..
 

Kommentarer

Postat av: Monica Ö

Publicerad 2012-12-09 16:19:39

Många fokuserar så på det materiella, trots att det inte är det som är viktigt. Jag brukar tänka tillbaka på min egen barndom när man hör om sådana där "måsten". Jag hade inget eget rum hela tiden när jag var liten, och det har ju liksom inte skadat mig på något vis. Man bryr sig inte om sådant förrän man blir äldre och vill vara ifred.

Knattetimmen låter intressant, det ska jag kolla upp! Trots att jag inte har några egna barn (än) så jobbar jag ju med de små liven! :)

Kram på er!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela