Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Inga ursäkter

Publicerad 2012-11-05 19:33:41 i

Nej det finns inga dåliga ursäkter! Imorse efter att ha lämnat Gabriel åkte jag och Agnes för att träna! När jag kom dit upptäckte jag att jag åkt utan ryggsäcken ( innehållande skor, leksaker till Agnes och vattenflaska bl.a.) Latsidan ekade i huvudet att åka hem, strunta i det. Men nej den vettiga sidan försökte lösa läget. Utan skor är ju inte toppen att träna men EN gång gör inget. Agnes fick leka med min jacka och vante. Ja det gick ju det med!

Ibland när det tar emot att träna ( vilket det gör för mig med) kan man lätt komma med alla möjliga olika ursäkter för sig själv. Den ända man lurar är sig själv. Visst finns det tillfällen när man inte ska träna och ibland går planen i krasch. MEN ofta går det att ordna om man vill. Att det inte finns tid är den sämsta ursäkt som finns. Det gäller att hitta tillfällen. Något jag lärt mig på utbildning och på jobbet är
" Den som inte avsätter tid för träning får för eller senare avsätta tid för sjukdom"

Tänkvärt!
Ni vet likväl som jag att det självklart finns dåliga gener och sjukdomar som inte kan påverkas, MEN många kan!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela