Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Frysen..

Publicerad 2009-04-16 13:26:36 i Allmänt

Idag känner jag mig väldigt trött och frusen. Sitter och småhuttrar på jobbet och försöker värma händerna under armhålorna. I natt vaknade jag igen av kramp i vader och skenben, lite drygt,  har varit så nästan varje natt nu.

Har läst lite olika tips om hur man blir av med krampen: Kalciumproducter, salt, dricka Grappo, strecha innan man lägger sig. Ja som med så mkt annat är det säkert individuellt vad som hjälper.
På tisdag har vi besök nr 2 hos barnmorskan så då ska jag fråga henne om hon har någe tips.

Idag efter jobbet är det ett muskelpass som gäller. Ska bli jätteskönt. Hoppas jag känner mig peppad när det väl är dax..
Nu ska jag mumsa i mig lite gött från fruktkorgen på jobbet.

Kommentarer

Postat av: hönsmamman

Publicerad 2009-04-16 18:27:41

Ibland kan man känna att krampen är på väg. Det gäller att blixtsnabbt trycka upp tårna mot knäna om du förstår hur jag menar (sträcka ut vaderna). Det hjälpte för mig o jag fick bara lite ont istället för att ha så ont att man inte kan andas på vad som känns som flera minuter. O dessutom gå runt o småhalta hela dan efter.

Postat av: cathrin

Publicerad 2009-04-16 19:58:01

hi hi...kramp i vaderna hade jag nästam varje natt mellan ca v 16 och 32, jag överdriver inte. inget hjälpte för mej, men sen hux flux va det borta! FIN mage! kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela