Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Gravidsak nr 3

Publicerad 2009-04-23 09:22:26 i Allmänt

Ja eller sak och sak. I tisdags var jag på gravidyoga för första gången. Finns ju ett stort utbud av olika aktiviteter när man är gravid allt från yoga till vattengympa. Jag bestämde mig ganska tidigt för att jag ville gå på gravidyoga, men väntade till den omgång som startade nu i tis och är totalt åtta ggr. Kunde ha börjat i jan också men jag ville känna mig säker på att magen växte och verkligen känna att jag hade en kula=)

Passet var väldigt skönt och behagligt. Vi fick ett fint häfte med oss hem med övningar så vi kunde göra det hemma.
Jag ska verkligen försöka göra det, skönt att få in lite smidighet i kroppen igen samt hjälpa ryggen.
Instruktören verkade kunnig och stället andades verkligen harmoni och lugn. Så skönt att komma bort från gymmiljön.

jag är jättesugen på att gå på vattengymnastik också, men som vanligt kan man inte göra allt=)
Har anmält oss till förlossningsförberadandekurs nu den 2/6 mellan 17-21 och föräldrautbildning den 23/6 17-20.
Har bara den om amning kvar sen men vi hoppas få in den i juli el aug.
Har också anmält oss till en helgprofylaxkurs...puhh som sagt mkr kurser och blir det. Men det är roligt.

Har ni något tips, förslag ell något ni rekomenderar får ni gärna ge dessa till mig!

Kramar

Kommentarer

Postat av: beata

Publicerad 2009-04-26 08:55:31

Va kul med yogan :) och alla andra kurser!Det sprutar lycka ur din blogg Katten det är så härligt att läsa!! Puss puss!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela