Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Måndag

Publicerad 2009-04-20 14:30:23 i Allmänt

Då var det måndag igen och en hel vecka väntar. Nu har man ju varit bortskämt med 2st kortveckor så nu känns 5hela dagar lite långt;) Men det ska nog gå bra.
Idag efter jobbet ska jag på muskel. Känns som om det kommer bli jobbigt, men det är ju alltid skönt efteråt.
Muskelpasset bygger ju mycket på funktionell styrketräning, alltså övningar som jag har användning av i min vardag. Så det är mkt coremuskulatur,  vridmoment och balansövningar. Förra året var jag på audition på Sats och blev uttag att få bli instruktör i just muskel. Det hade varit jättekul, men just då passade inte tiderna när utbildningen skulle vara under sommaren. Men det kanske blir av igen. Det jag gillar med klassen är att varje instruktör bygger upp klassen själv, så alla klasser är olika.  Som gravid är ju den här träningen super. Självklart får man anpassa vissa övningar lite, men det mesta kan man göra om det känns bra.

Igår köpte vi faktiskt vår första bäbissak. Jag känner mig lite skrockig så och vill inte köpa på mig en massa saker ifall något skulle gå fel. Men igår premiärköpte vi en fin fleecefilt som nog kommer vara mkt fin i barnvagnen:)

Vi försöker även sakta men säkert anpassa vårt hem. Bor ju i en 2a nu och det kommer vi fortsätta göra, vi har inga planer på att flytta, men vissa saker måste ju göras om lite och anpassas.

Nu ska jag jobba vidare

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela