Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Matorgie

Publicerad 2009-12-25 21:53:47 i Allmänt

Ok, är det något vi är bra påi min släkt så är det att äta. Det ska äta och fikas hela tiden. Det är efterätter, vikning och lite ostbricka. Juldagen är det traditionsenligt julbord här hos oss. För min far är denna dagen helig, han älskar att laga mat ( och gör det bra också) så det här är en av hans STORA dagar under året. Han fixar från tidig morgon. Mycket mat blir det. Man äter och äter och det tar liksom aldrig slut. Idag har vi suttit runt matbordet i stort sätt hela dagen. Kanske tur att dt bara är jul en gång om året.

Julafton var jättemysig. Gabriel fick många fina packet. Jag fick oxå ett och annat. Bla en ny bärbar dator. En liten med 8 tums skärm. Går att ta med sig i handväskan. Mkt praktisk.
Även fast man är vuxen kan jag verkligen inte sticka under stolen med att jag tycker det är roligt att öppna packet. Jag kan fortfarande känna mig ivrig " som ett barn på julafton"

Nu tror jag att jag ska ansluta till resten av släkten som sitter och kollar på tv och (hör på den här) ÄTER!!:)

Trevlig fortsättning alla!!

Kommentarer

Postat av: beata

Publicerad 2009-12-26 09:38:50

God jul fina Katarina!

Hoppas att ni har det riktigt fint hemma i Bollnäs!

Här kan inte vädret riktigt bestämma sig, igår ösregn och idag snö som faller! Jag ska snart gå ut och fodra hästarna och ta ut hunden på en promenad. Det är det bästa med att vara hemma. Alla fina djur :)

Stor kram på dig!!

Postat av: Maja

Publicerad 2009-12-26 10:31:12

Vid julen ska man äta och äta och äta och sedan ha matkoma:)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela