Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Illamående..

Publicerad 2009-02-28 12:26:53 i Allmänt

Det här med graviditet och allt som händer i kroppen är verkligen facinerande. Jag har väl haft ganska tydliga "typiska" tecken på graviditet, nämligen illamående och trötthet. Tröttheten har avtagit nu men illamåendet hänger envist med fortfarande. Jag ska absolut inte klaga finns ju de som spyr dagarna igenom och är helt sängliggande, men efter flera veckor med konstant illamående blir det lite påfrestande. De som stimulerar mitt illamående är att träna. Ofta blir det mkt bättre så fort jag blivit varm. Jag är ju nu i vecka 14, så jag hoppas att det vill avta snart=)

Det här med träning under graviditeten är också ett kapitel för sig, som jag kommer skriva en del om här i bloggen. Lika så med mat, avd får man och vad får man inte äta??!!!!

Nu ska jag få i mig min lunch bestående av skaldjurssallad...

Kommentarer

Postat av: Caroline

Publicerad 2009-02-28 19:44:49

Håller med dig ang. maten! Man får så många råd om vad man bör och inte bör äta! Det gjorde mig smått tokig, var ju rädd att man skulle göra nåt dåligt för lilla krabaten i magen. Tänk med sunt förnuft så kommer det gå bra! :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela