Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Bollnäs..

Publicerad 2009-07-25 12:40:21 i Allmänt

Så var man i Bollnäs en snabbis igen. Känns lite konstigt att tänka att nästa gång jag kommer hit är liksom det som nu är i magen utanför. På bussen igår satt jag och läste " Från A till Bebis".. Det känns på något sätt att det närmar sig.

De första 18 veckorna innan ultraljudet var man orolig över vad man åt, saker jag råkat få imig som inte var bra, om bäbisen var välskapt, om det ens fanns något där inne som såg ut som det borde med 2 armar och 2 ben.
Efter ultraljudet lovade jag mig själv att inte ora mig längre, och det gjorde jag inte heller jag har mått jättebra på alla sätt både fysiskt och psykiskt och verkligen njutit av att vara gravid.

Nu börjar den där oron stundtals göra sig påmind ( antar att det är för att det snart är dax) Man funderar över och undrar  om barnet är friskt, välskapt, tänker på förlossningen och hoppas att allt ska gå bra. Allt känns ju som himla overkligt också, för bra för att vara sant. Jag kan inte förlika mig med tanken att jag ska få sitta med en liten egen bäbis.
Ni mammor därute, hur kände ni? Och ni andra för den delen som kanske också som jag har en bulle på jäsning? Det är alltid skönt och bra att höra om andras funderingar.

Igår kväll satt jag och kollade igenom mitt födelsealbum. Man var ju ganska söt när man var liten=) En liten tjockis på 4200g var jag.

Idag blir det släkt och vänner till 100%..Hörs senare..

Kommentarer

Postat av: hönsmamman

Publicerad 2009-07-25 15:15:49

Jag undrade om de visste vad de gjorde när de tänkte skicka hem mig alldeles ensam med bebisen. "Dom vet att jag inte har nån koll alls va" tänkte jag. "Kanske lika bra att åka fort innan dom ångrar sig"

haha Men jag är övertygad om att de allra flesta har hormoner som gör att man fixar det alldeles utmärkt. Och det finns inga perfekta mammor, alla gör vi fel o lär oss av dem.

Postat av: hönsmamman

Publicerad 2009-07-25 15:21:25

Off Topic men våra små bebisar som flyter omkring i bloggen är typ lika stora. Hade varit roligare om bebisen växt ju...

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela