Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Lilla skitunge

Publicerad 2009-07-21 19:39:49 i Allmänt

Imorse hade vi som sagt tid hos barnmorskan kl 08:00. av någon anledning kände jag mig extra nervös.
Jag har tänkt så mkt sen vi var där sist, mest på att det är jobbigt att inte veta vad man ska förbereda sig på.
Vår ordinare barnmorsa är på semester så vi visste att det skulle vara ett för oss nytt ansikte.
Hon var jättegullig och frågade hur jag mådde, och tyckte det var fantastiskt skönt att jag mådde så bra och att allt flöt på som det skulle. Det behövdesi nte tas något blodsocker eller järn tyckte hon, för det har legat så stabilt hela tiden.
När vi sedan skulle mäta magen, sa jag att det var det som var det primära för oss denna gång, att han låg fel förra gången och att man nu skulle känna efter igen.
När jag la mig ner sa hon - Ja titta, man kan nästa se att han ligger i säte. sen började hon känna och sa efter ett tag att - Nej nu blir jag faktiskt osäker, är det ok om jag tar in en annan barnmorska som också får känna ? Visst inga problem för oss. In kom en till sköterska och kände runt runt och sa tillslut att nej han ligger rätt, huvudet är här nere. Vill du känna ? Ja visst ville jag det, så hon tog mina händer och tryckte ner de och jag kände som en liten tennisboll. Tomas fick också känna.
Vi har en extra tid nästa vecka för att vara säkra. Men jag hade ändå en väldig lyckokänsla ikroppen. Trots att jag har en hjärtformad livmoder har den lilla skitungen kunnat vända sig=)
Ingen är ju hundra procent nu återstår det bara att vänta och se...

Kommentarer

Postat av: hönsmamman

Publicerad 2009-07-21 21:56:13

Åh, vad skönt för er om det är så att han vänt arsle upp :-) Vad är amningsförberedande för nåt? Får du gärna blogga om sen, lät intressant. Nåt sånt har jag aldrig fått gå. Kanske nåt nytt.

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-07-21 23:13:26

Men, så kul om han hittat "rätt" håll! Då kanske du får den förlossning som du hade föreställt dig! Hursomhelst, bara ni mår bra allihopa! Det är det allra viktigaste.



Idag har de byggt på vår altan som bara den. VI har som mål att bli klara innan torsdag då Tilda har kalas. Hon blir hela ett år! Vad tiden går fort!



Kram!

Postat av: caroline

Publicerad 2009-07-21 23:13:54

Det var jag som skrev förra inlägget, Caroline alltså!

Postat av: Sara

Publicerad 2009-07-21 23:33:51

Låter helt underbart! Tack för ditt sms me=) Jag blev så underbart glad!! Jag tror verkligen inte de kan ha fel!! Aaaaa så häftigt att känna huvudet!!! DÅ känns det verkligt visst??

Postat av: beata

Publicerad 2009-07-22 10:54:39

hurra! glad för din skull!!

Postat av: cathrin

Publicerad 2009-07-23 12:36:14

åh,så bra! vad glad jag blir för din/eran skull! det lär ju knappast va troligt att han vänder sej tillbaka igen!



visst kommer du upp i helgen va? hoppas vi hinner ses i så fall! kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela