Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Lördagmorgon

Publicerad 2009-07-18 09:25:57 i Allmänt

Bra start på dagen. Ett av dagens viktigaste mål är frukosten. På helgen kan man ofta njuta lite mer av den och sitta i lugn och ro.


Så här ser min lördagfrukost ut i dag, yoghurt med musli och färska bär, äggmackor, juice och en liten latte. Mumma!
Bra energi, fibrer och vitaminer både för mig och för bebisen.
Av alla ämnen jag läste som hälsoutvecklare tyckte jag att kosten var mest intressant, det är ju de vi tankar oss själva med varje dag och gör att vi får energi och att vår kropp fungerar.
Nu på sommaren är ett tips för att få isig mkt bra vitaminer, antioxidanter och mineraler att frossa i färska bär. Jordgubbar, hallon, blåbär mm. Bra grejer=)
Vad åt du till frukost?

Kommentarer

Postat av: Anders

Publicerad 2009-07-18 13:49:28

1 kg bacon, 12-pack ägg, 1 liter kaffe!

Postat av: Tomas

Publicerad 2009-07-18 18:30:34

Hahaha! Ja och det värsta är väl att det skulle nog kunna vara så =)

Låter som en Anders-frukost.

Postat av: beata

Publicerad 2009-07-19 17:49:45

frukosten ser super god ut :) jag drack bara en smoothie...det har jag fått sota för under resten av dagen...är hungrig hela tiden! det var väldigt kul att få träffa dig igår!Stor kram

Postat av: hönsmamman

Publicerad 2009-07-19 19:59:08

Vad jag åt till frukost? Tja, 2 halvätna mackor (en med sylt o skinka o en med ost under smöret) för jag tyckte det var så onödigt att slänga så mycket av så stora mackor, men barnen ville inte nöja sig med en halv. När mjölken tog slut dracka jag lite saft från gårdagen i smyg så inte barnen skulle se. Sen bestämde jag mig för att satsa på lunch istället.

Postat av: Anders

Publicerad 2009-07-19 20:24:02

haha, nästan tomas!:P

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela