Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Lugn tisdag

Publicerad 2009-07-14 19:33:30 i Allmänt

Idag har det varit en väldigt lugn och skön dag på jobbet, nästan lite för lungt. det ska liksom vara lagom för att dagen ska förflyta snabbt. Idag har jag äntligen fått en ny motor till mitt skrivbord så det går att höja och sänka, en befrielse kan jag säga nu när magen börja bli stooor.Tomas var på en 24h kryssning med en kollega igår, och kom hem nu på eftermiddagen. Hade såklart inhandlat en del godis, alkohol, snus och även en lite present till mig=) Lite fina krämer, alltid uppskattat!

Efter jobbet har jag nu varit ute på en promenad med en kompis, ( som oxå ska ha barn) mkt prat om magar.
Har fått låna lite läslektyr av en kollega idag, perfekt då jag precis har läs ut den sista boken jag hade på lager och snart måste till pocketshop. Men nu fick jag som sagt lite gravidlektyr, ska bli kul att läsa.


Har börjat läsa den högra "Att föda" , lovar att recensera de sen när alla är utlästa. har ni några andra boktips är det alltid välkommet.

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2009-07-14 21:08:24

Åååå! Va kul! Den som du nu läser, "Att föda" läste jag också. Jag fick den på kursen på BB Stockholm. Men jag hoppade över en del o läste det jag mest behövde. Jag tyckte den var rätt bra! O roligt, för den "På smällen" läste jag hemma hos S-S. Jag kunde liksom aldrig somna den kvällen jag sov där, för jag tyckte den var så bra. Den gjorde mig väldigt LUGN!! Härligt- rekomenderas=) Kul att du har dem! Den sista vet jag inte, kanske du kan rekomendera mig sen då=)KRAMAR

Postat av: Lisa

Publicerad 2009-07-16 14:06:30

Jag har läst "På smällen" men gillade den inte alls. Lite för mycket av allt. "Lugna ner er och njut" ville jag bara säga till dem hela tiden :) Det blir så många måsten i gravidböcker ibland, så mycket man "måste" tänka på. Inte konstigt föräldrar får komplex. Vi matas ju av information hela tiden. :)

Postat av: hönsmamman

Publicerad 2009-07-16 19:04:26

En mor blir till av D. Stern. Underbar!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela