Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Måndag

Publicerad 2009-07-20 19:34:50 i Allmänt

Då var det måndag igen och en ganska vanlig sådan. Efter jobbet var jag som vanligt på muskel. Nu börjar det verkligen bli krångligt att anpassa vissa övningar. Muskel går ju ut på att aktivera hela kroppen och träna funktionell styrketräning (alltså övningar man har nytta av i vardagen) Men det är just dessa kombinationsövningarna som blir kämpiga nu. Inga problem att isolera och köra bara armar eller bara ben, men balans, rotation och styrka samtidigt är man inte jättebra på när man gått i i v 35=)
Idag fick jag första numret av tidningen Fitness, unnade mig själv en tränigstidningsprenumeration nu i alla mammatankar, kan vara skönt att inte bara ha mammatidningar kring sig.

Nu har jag precis ätit massa god mat, och ska sitta och njuta med min darling i soffan. Kanske tigga till mig lite massage, det är jag värd.

Imorgon är det barnmorskebesök 08:00 och amningsförberedande på SÖS mellan 17:00-19:30.
Hörs imorgon.
Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela