Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Shoppinglistan

Publicerad 2009-07-16 19:32:26 i Allmänt

Veckorna bara svischar förbi och jag har insett att vi har en del saker kvar att handla innan bäbisen kommer.
Jag har insett att jag nog måste införskaffa någon amningsbh, och amningslinne är nog praktiskt att ha. Spjälsäng är också något vi inte införskaffat ännu.
Vagnen är ju beställd, men har inte kommit än. Antar att jag kommer gå och strosa och handla lite efter att jag slutat jobba och bara ska samla krafter och fokusera på vad som komma skall. man behöver kanske inte så mkt saker innan heller, men vissa jag mött har ju handlat precis allt.
Vi bor ju granne med apotektet vilket känns tryggt, där finns mkt bra saker.

Från det ena till det andra så har Tomas varit till veterinären idag med en av våra kattälsklingar.
Han kan inte kissa, går och sätter sig både här och där och försöker men det kommer inte annat än droppar. Han har fhaft så förrut,  kristaller i urinen,  veterinären sa att det är vanligt att det kommer tillbaka.
Så min darling fick en störd sömn idag, då han var tvungen att  åka iväg till Södra djursjukhuset i kungenskurva.
Tydligen hade han blåskatarr..stackarn..=( Men nu har vi fått pencilin till kattstackarn så vi hoppas det bli bra igen.
Men det är bara för Tomas att vänja sig, hans sömn kommer nog bli störd en del framöver;)

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2009-07-16 21:15:41

Oj lill-kisse....=( Stackare. Krama från mig

Postat av: Caroline

Publicerad 2009-07-17 07:44:18

Lille katten vet säkert vad som är på gång och vill förbereda er på vad som komma skall! :) Hoppas han blir bättre snart! Passa på att sova nu, för året framöver kan det bli lite av den varan! ;) Ni har något helt fantastiskt roligt framför er!!!

Postat av: beata

Publicerad 2009-07-17 15:52:02

hej vackra du!

vad roligt att du fixat en sån där baby med nedräkning! kommer ihåg att vi pratade om den när vi sågs sist!du bloggar flitigt ser jag och jag har inte läst på flera månader men nu har jag uppdaterat mig :)läst både gamla och nya inlägg.

puss o kram beata

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela