Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Mvc och gravidyoga

Publicerad 2009-06-16 20:24:09 i Allmänt

Idag hade vi tid hos barnmorskan vid 10:30. Blodtryck och järnvärde såg bra ut, men hon ville ändå att jag skulle börja med järntabletterna varje dag nu, har ätit varannan fram tills nu.  Sen fick vi lyssna på lillens hjärta. Denna gång hittade hon rätt direkt, de andra gångerna vi varit där har det tagit ett tag att hitta rätt, men nu hittade hon det lilla hjärtat,134 slag i minuten. Efter det mätte hon min mage och såg hur jag låg i kurvan, jag var tvungen att fråga, det är ju intressant att veta hur man ligger. Jag väger mig aldrig hos barnmorskan och hon har inte frågat heller förutom när jag skrev in mig, men min magkurva var tydligen precis som den skulle. När hon klämde för att känna hur han låg sa hon att han ligger liksom med huvudet på vänstersida och benen ner mot underlivet. Får väl ser när och om han vänder på dig.
Nu har vi bokat de resterande tiderna för denna graviditet. känns lite konstigt att det är så kort kvar. Vi har tider varannan vecka nu och sista tiden 27aug, 1 dag innan BF.

Efter det så satt vi på medborgarplatsen ett tag och njöt av en kaffe i solen. sen mötte jag upp Julia för en lunch på Hermans. Jättemysigt vegetariskt lunch/fikaställe.

Ikväll var det sista gången på gravidyogan. Tänkte införskaffa en dvd med gravidyoga nu som jag kan göra hemma, när det blir för jobbigt att ta sig iväg att träna.

Kramar....

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela