Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

3 månader..

Publicerad 2009-03-28 15:28:29 i Allmänt

Idag är det 3 månader sedan jag gjorde mitt första positiva gravtest. Det var faktiskt det första av tre. Jag hade så svårt att tro att det var sant. det första testet gjorde jag sent på söndagkväll, ett kors skulle visas om man var gravid och ett vågrätt streck om det var negativt. Korset var så svagt, det står klart och tydligt på förpackningen att även om det är svagt så är det positivt, men man är ju så jollig så jag kunde inte tro på det riktigt. Dagen där på köpte vi 2st test till, ett som det klart och tydligt skulle stå "gravid" el "ej gravid" på samt ett som skulle visa ett streck om det var positivt och vara helt blankt om det var negativt. Båda dessa test var också positiva, så då började jag sakta förstå.
 Det känns så speciellt, även fast jag nu är i vecka 18 så har jag svårt att tro att det är sant.


Idag sov jag till 8.30 skönt att få sovmorgon på vardagarna går jag alltid upp 06.30. Blev frukost framför nyhetsmorgon.
Jag har precis läst ut den sista av Steig Larssons " Luftslottet som sprängdes". Känns lite sorgligt när jag haft figurerna i boken med mig en längre tid. Har tyvärr inte tagit mig iväg och se första boken som blivit film "Män som hatar kvinnor", är mkt förväntansfull.
Sedan åkte jag in till stan där jag shoppade lite nödvändigheter innan jag gick och tränade på Sats Odenplan.

Ikväll ska jag träffa en kompis på Vapiano (italiensk restaurang)  i gamla stan. Ska bli så mysigt att ses, det var länge sedan.

Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela