Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Gravidsak nr 2

Publicerad 2009-03-29 15:50:54 i Allmänt



"Weleda Havandeskapsolja" är en olja som man ska smörja sig med 2-3 ggr om dagen över mage, bröst och rumpa för att förebygga bristningar.

Om det hjälper eller inte är väl en annan femma. Jag tror inte att det kan göra någon skada iaf. Den är gjord på naturliga oljo och innehåller inga konserveringsmedel.
Det som jag kan tycka är lite jobbigt är att det lätt kan bli lite kladdigt, jag försöker smörja mig morgon och kväll, men det är ju inte så kul att olja ner kläderna efteråt. Om det är någon annan som har erfarenhet eller provat likande får ni gärna dela med er. Vad resultatet blir av den här återstår väl att se tills längre fram.
Ikväll är ju första kvällen med sommartid. Helt underbart med ljusare kvällar.
Jag har just blivit klar i tvättstugan och sitter här i soffan med en bok som jag strax ska fortsätta med. Titeln på boken är
" Vill du ha barn med mig?" haha fick den av mamma i julklapp.

Kommentarer

Postat av: cathrin

Publicerad 2009-03-29 16:20:27

Den där oljan hade jag också...men jag vart så less på allt kladd så det slutade med att jag smörjde mej med vanlig hudcreme. Jag fick några bristningar, men man vet ju inte om man skulle fått mer om man inte smörjt...men därimot fick jag dille på att lukta på den där oljan,det va som rena parfymen. haha, nu tycker jag den luktar skit äckligt! ha det bra! kram

Postat av: Jessica

Publicerad 2009-03-30 11:15:47

Hej hej.

Har inte använt den där oljan. Har smörjt in mig med Body Shops- body butter, en brun och en beige burk (olika alltså). Vet inte om de funkar men jag har inte fått några bristningar. Hoppas verkligen inte att jag får några...3 dagar kvar nu eller nåt sånt :). Troro mesta att det har med hormoner att göra tyvär men det är ju alltid skönt att smörja in sig.

Hoppas allt är bra. Spännande med UL...hoppas veckan går fort för er.

Ha det så bra/Jessica

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela