Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Måndag

Publicerad 2009-03-16 19:30:01 i Allmänt

Då var det måndag igen och åter en ny vecka, med nya tag!
Har varit en lugn och skön dag på jobbet och sen ett skönt muskelpass.

Idag på nyheterna så pratade de om övervikt och barnlöshet. På sista tiden har många fler överviktiga par sökt hjälp för att någon av parterna är överviktiga. Övervikt är verkligen ett stort problem i vårt samhälle, det finns så mkt som kan gå förlorat och man risker sin hälsa om man är överviktig. Jag vet också att det finns många överviktiga som verkligen försöker att leva ett hälsosammare liv, där operationer är är ända utvägen. Men många kan nog med egen kraft och hjälp minska in vikt. En av mina framtidsvisioner är att få driva och ha en grupp med överviktiga personer som har som mål att minska i vikt och få ett hälsosammare tänk. Det skulle vara helt fantastiskt, tänka att få hjälpa och inspirera.

Igår lagade jag matlådor för veckan. Blev pannbiffar, potatis, brunsås och lingon. Samt kassler, ris, chilisås, lök och annanas. Mums. Jag är så sugen på husmanskost nuförtiden, det är nog ett av mina graviditetssug.

kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela