Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Ledig mitt i veckan

Publicerad 2009-05-21 15:03:24 i Allmänt

Vilken lyx med en liten extra helgdag mitt i veckan. Var ganska fint väder så jag började dagen med en liten promenad runt långholmen. Jag får verkligen anpassa min gång nu förrut pinade jag alltid på som attan nu tar jag det såå luungt och känner efter, får lite som håll långt ner i magen efter ett tag, vet inte om det är livmodern som drar ihop sig eller vad som händer. Efter promenaden träffade jag upp Sara och hennes lilla dotter på 8månader.
Jag duschade och gjorde mig iordning lite innan vi gick ut och letade ett mysigt fik. Vi fick en pratstund för oss själv då knytet somnade sött ivagnen. Vi gick till ett nyöppnat fik på Hornsgatan, det var mysigt och bra för barnvagnar=)
Vi pratade mycket om förlossning, tankar och föreställningar. Skönt att ha någon nära som så nyligen har gått igenom samma sak som jag själv snart ska göra, eller gör.

Nu ska jag och Tomas snart åka över till Kungsholmen på lite 25årsfirande. Det är en gammal barndomsvän från Bollnäs som har öppet hus hela eftermiddagen så vi tänkte åka dit ganska sent så att Tomas kan gå direkt till jobbet.

Sköt om er där ute..=)
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-05-21 22:56:17

Vad mysigt du/ni verkar ha det! Prommisar och fika!! Det är bra att du kollar in lite fik innan det är dags, det kan bli många kaffekoppar sen! Hihi! Mysigt är det att vara ledig i alla fall! Hoppas ni hamnar i en bra föräldragrupp! Vi har en supergrupp och vi träffas lite då och då på eget initiativ. Så bra att kunna utbyta tips och erfarenheter, plus att det är helt okej att prata bäbisbajs och tuttar och sånt utan att man tråkar ut någon! :) Ikväll har vi grillat med några vänner, de har precis gått hem och jag sitter i soffan och slappar. Tildagumman sover. Skönt med lite egentid också! Fast jag hinner sakna henne när hon sover lite längre stunder ändå! :) Ha det gott gumman så hörs vi! Kram!

Postat av: cathrin

Publicerad 2009-05-22 08:38:52

hallå! det va ett tag sen, men jag är inne varje dag här och läser. vad mysigt det låter att "leta ett mysigt fik". här hemma finns det ju så många fik att välja bland;) och vilket utbud av profylax kurser, gravid yoga mm. det saknade jag. vi hade en föräldragrupp, (en väldigt bra iof sig)där vi inte ens fick lära oss andas,helt värdelöst! men det va bara för vi ingick i nån sorts studie, och då hade dom tagit bort andningen från programmet! ha det så bra! kram!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela