Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Mvc

Publicerad 2009-05-18 19:34:41 i Allmänt

Igår hade vi en härlig kväll hemma hos Tomas bror med familj. Solen var framme, så vi grillade och satt ute på deras altan. Tur med vädret, idag har det ju varit pissväder rent ut sagt.
Idag hade vi tid på MVC vid 16:30, vår barnmorska har semester så vi visste från innan att vi skulle få träffa en annan.
Hon tog mitt blodsocker, järnvärde och blodtrycket. Allt såg bra ut. Sen mätte hon min magkurva, från blygdbenet till ovanför naveln. När det var dax att lyssna på lillens hjärta var det som förra gången, dröjde ett bra ta innan hon hittade de. Min mage såg verkligen rolig ut när jag låg där på britsen, har aldrig sett ut så förut. Stod upp jättemkt på ena sidan som en sluttande kulle. Barnmorskan trodde att han låg på sidan. När hon sen väl hittade hjärtljuden så kunde vi även höra hur han hickade=)

Sååå mysigt. Nu är det ganska precis en månad till nästa besök.
Efter MVC blev det iväg till regeringsgatan för ett muskelpass. Nu ska jag hoppa in i duschen.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela