Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Höstigt

Publicerad 2009-11-13 16:42:35 i Allmänt

Konstigt det där att man på hösten vill vara mörkhårig och ha kläder i brunt, grått, svart. Medans jag på sommaren bara vill vara superblond och ha vitt, ljusrosa och pasteller.

Idag har jag varit till min gulliga frisr och fått håret lite höstfint. Sist jag var där var 2 veckor innan Gabriel kom till världen. Håret har verkligen känts trist nu på sistone, även om jag är naturligt blond så bli det ju härligt råttfärgat på vintern. Idag har hon gjort mig lite askfärgad. Mörka och ljusa slingor blandat.Känns fint och fräscht, håret mår ju så mycket bättre av att få lite färg, inte bara hålla på med blekning som sliter så. Är alltid nöjd när jag går därifrån hon skulle kunna få göra vad hon vill på mig. Gabriel var ju med såklart och när färgen verkade passade jag på att amma lite, sen kräktes han upp nästan allt igen på mina byxor.

Passar på att åka så mkt buss jag kan nu. Det är ju gratis när man har barnvagn:) Så även om det blir en liten omväg kan det vara värt det. Man är ju inte rik som mammaledig.

Tomas går på en passvända ikväll så jag vet inte vad jag ska göra. har ingen plan alls för helgen. Ganska skönt faktiskt.
Ikväll ska jag kolla på idol och somna i soffan med världens finaste bebis!

Trevlig helg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela