Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Väntan

Publicerad 2009-11-26 19:42:11 i Allmänt

Nu sitter jag här i soffan med lite halsont och väntar på att vår älskade lilla Donkey ska komma hem. Eller Donka kanske man ska säga nu när själv enheten är borta:)

Idag var det skönt att få gå ut, tänk att solen sken. Nu när jag är ute på så mycket promenader är det kul att använda stegräknare. Jag har en i telefonen, vilket gör att det är lätt att ta med den. Det är inspirerande att att kunna se hur många steg det blir, man kan även se snitt för veckan.

Stegräknare kan jag rekomendera för den som vill tävla lite med sig själv och få in lite kul motion i vardagen.
Själv skulle jag tro att nyblivna mammor tillsammans skulle kunna slå världsrekord. Jag har nog aldrig gått så mycket:)

För att få hälsofrämjande effekter rekommenderas 10 000 steg om dagen.

Önskar er en trevlig torsdagkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela