Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Återbesök

Publicerad 2009-10-13 19:35:15 i Allmänt

Idag har vi varit på återbesök hos vår kära barnmorska. Kändes lite konstigt att gå dit igen, var ju igår man satt där själv med magen i vädret.
Vi pratade igenom förlossningen, hon frågade hur det kändes, vad vi tyckte hur vi mådde mm.
Hon pratade vidare om preventivmedel och jag fick beräftat via gyn att allt är återställt igen.
Jag måste börja göra knipövningar!! Ingen panik sa hon men jag känner själv att det är viktigt, vill ju inte ha inkontinens i onödigt tidig ålder. Dessutom kanske man vill ha ytterligare barn och är man då inte upptränade efter första gången blir det nog ingen lek sen;)

Nu börjar jag känna mig helt återställd i kroppen igen och längtar efter att få börja träna lätt och återfå styrka jag tappat på några veckor. Mitt träningskort är ju fruset till mitten av december men jag har bra redskap här hemma som jag kan utnyttja. Jag har absolut ingen brådska, tar det pö om pö.

Måste tillägga att vi idag har fått några sköna leenden av vår lilleman. Känns underbart. Han är det finaste!
Barnmorskan sa idag att man ska vara där varje sekund att dammtussarna ligger kvar, men han utvecklas så fort. Känner mig nästan stressad att jag inte bara tittar på honom hela tiden, får dåligt samvete att jag sitter framför datorn och läser böcker....Gaahhh. Njut, njut, njut..ja jag gör det=)



Nu ska vi äta en smarrig nachotallrik.

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2009-10-13 21:36:08

Ååå det var precis det där jag menade... stressa inte ihjäl dig, för att du måste njuta så fantastiskt mkt!! Man gör ju det hela tiden=) Även fast man läser eller sitter vid datorn=) Men precis så jag menade att jag också kände. Du vet att alla sa "passa på att njuta" men JA GÖÖÖÖR JUU DEEET=)(Det går inte att njuta mer än jag redan gör!!!)Puss

Postat av: hönsmamman

Publicerad 2009-10-15 21:26:39

Haha, jag har nog aldrig nånsin gjort en knipövning i hela mitt liv men nu i fjärde vändan som gravid har jag inga problem. Men det kanske ändå är att rekomendera ett eller annat knip förstås.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela