Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Avsaknad av mage

Publicerad 2009-10-07 21:14:49 i Allmänt

Jag trodde aldrig att jag skulle känna mig så nostalgisk och verkligen sakna den stora gravidmagen. Men utan den känns det ganska tomt. Det blir lite separationsångest, en kroppsdel man burit omkring, som sparkat, hickat och fyllt mig med ett så stort lugn, från ena dagen till den andra sen bara borta! För mig var graviditeten verkligen ett välsignat tillstånd, har nog aldrig mått så bra och känt mig så harmonisk någonsin.
Jag kommer kanske att bli eller vara gravid igen någongång men jag tror att första gången är något extra. Alla besök hos barnmorskan, alla böcker och information man sökt om barnets utveckling vecka för vecka.Allt är så nytt. Jag vet att jag är lyckligt lottad och att alla inte mår så bra utan har komplikationer och krämpor. Men för mig är det ett positivt minne för livet. för att inte prata om vad som kom ut den underbara natt mellan  den 2-3 sept. Vår älskade Gabriel. Från gravid till mamma, och mamma är ett bestående tillstånd det kommer jag vara hela livet=)

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-10-08 10:36:36

hej gumman! känner igen det där! tyckte den första graviditeten va helt underbar, (förutom mkt oro på slutet då)häftig, det va så stort, man kunde inte föreställa sej att det verkligen skulle komma en bebis. Sen Ludvig tittade ut har jag längtat efter ett va gravid igen.



Nu är jag där...och det är inte alls samma sak! Jag är lika glad över bebisen och tycker det ska bli lika roligt och allt sånt, men det är inte samma känsla att va gravid.Det känns mest som en transportsträcka, och alla FÅ krämper jag haft under bägge grav. känns jobbigare denna gång. Man vill bara att bebisen ska komma ut. Har knappt koll på vilken vecka jag är i. Trodde aldrig det skulle bli så, jag som hade stenkoll med L, och tyckte att alla som inte hade lika koll va lite konstig, ha ha!



nu blev det långt! Hoppas verkligen vi kan ses när du kommer upp i slutet av okt! kram kram!

Postat av: cathrin

Publicerad 2009-10-08 10:40:12

det va jag såklart, fattar inte varför det är så svårt att skriva dit namnet!

Postat av: Lisa

Publicerad 2009-10-08 11:40:35

Pratade om det häromdagen. Jag vill VERKLIGEN bara bli av med magen nu. Men jag har å andra sidan fått alla krämpor med foglossning, halsbränna och karpaltunnelsyndrom och gud vet vad. Jag är så otroligt trött på det här nu och längtar tillbaka till mig själv.

Men som jag sa häromdagen. Jag vet att jag om några månader kommer säga att jag saknar att vara gravid och saknar magen och allt det där. Jag tror det är naturligt. För att man ska föda fler barn :) Även om man haft en jobbig graviditet.



Kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela