Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Fina färger

Publicerad 2009-10-20 17:06:49 i Allmänt

Vilken vacker dag det varit idag! En sån där höstdag som man vill att det alltid ska vara när man tänker på hösten. Rödgula löv på träden, frost i gräset, sol på en klarblå himmel och frisk luft som bildar ett litet moln utanför munnen.

Vi tog den dagliga promenaden i byn såklart. När vi kom hem lagade jag mat tills mamma kom hem från jobbet och hade med sig gamle morfar upp. Min morfar är lite av en idol 96år och en riktig bonde. Han är helt klar i skallen och går alltid ute och påtar med något, hugger ved, kör lite med traktorn, ger grisarna. När jag tänker på hälsa och en inspiratonskälla så är det verkligen min morfor. Han har arbetat med kroppen hela sitt liv ätit mkt närodlad riktig mat, och varit med djur och familj som han tycker om.

Nej du pappa!! Nu vill vi ju faktiskt att du ska komma upp till oss här på landet, vi längtar efter dig!!!
( Skrivet av Gabriel ) ( Jag vet han är ett geni, drygt 6 veckor och kan redan skriva;))

Kram Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela