Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Soool

Publicerad 2009-10-09 16:32:36 i Allmänt

Vilka härliga dagar jag får uppleva. Vädret har ju verkligen varit helt underbart sen Gabriel kom till världen. Så härlig att ge sig ut på barnvagnspromenad då.

Idag har världens bästa Sara och jag varit ut på en mysig promenad. Tillsammans blev vi en del av barnvagnsmaffian:) Vi stannade vid minigolf kiosken nere vid Tantolunden och köpte varm korv och kaffe. Hur mysigt är inte det på en skala, inte varje dag man gör det. Satt där med en varsin fleecefilt runt kroppen och pratade medans våra snälla barn sov så skönt i vagnen. Sen fortsatte vi en långpromenad runt söder.

Till något helt annat så blir jag lite trött eftersom vår ena katt inte är riktigt bra. Skrev ju förrut att han haft problem att kissa. Det har liksom aldrig gått över, han är bra i perioder sen kommer det tillbaka igen. Har svårt att kissa, kissar inte alls, kissar utanför lådan. Suck. Han har ätit specialfoder för kristaller i urinen i 8 veckor nu, men det verkar vara något annat. Tror inte bara det är fysiskt utan även psykiskt, katter kan ju lätt bli stressade och det har säkert satt sig på hans urinvägar.Att Gabriel kommit till världen är ju en stor förändring. Idag har jag köpt en dosa man sätter in i väggen som ska utsöndra något lugnande för katten. Feliway heter det, fick det rekommenderat av en veterinär vi telefon igår. Får väl se om det kan hjälpa något.
Hopppas hoppas att han blir bättre snart. Och att vi lyckas ta ett urinprov snart som vi kan lämna in på analys.


Ikväll ska jag och Gabbe mysa till Idol, och mamman ska förhoppningsvis hinna städa lite oxå:)
Trevlig fredag på er alla!!


Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2009-10-09 21:12:27

Oj tack min bästa, vilka fina ord!! Jag blev alldeles varm=) O så e ja varm om kinden för ja tror ja fick lite sol på näsan idag=) Aaaaaaa jag kan bara hålla med om att det var en stärkande o alldeles underbar dag!!! TACK!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela