Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Tisdag

Publicerad 2009-10-06 20:37:39 i Allmänt

Idag har jag varit in till stan och fikat med en gammal komips från Kulturama. Hon var mycket imponerad av Gabriels frisyr=) han har ju liksom som en lite tofs bak i nacken, världens sötaste.
Nu i kväll har vi gjort  storkok med ris & korvstroganoff. Skönt att ha matlådor nu när man inte riktigt vet hur mycket tid som finns för matlagning när jag är själv. Ibland är Gabriel jättenöjd att ligga på golvet och titta, ibland går det inte alls, bara gråt och skrik.

Idag kom jag på mig själv med att jag nu när jag är hemma ändå av någon konstig anledning känner mig stressad. Varför vet jag inte...möjligen har jag inte riktigt landat i min att vara hemma roll än. Jag vill ju samtidigt ha något att göra, kan känna att åren bara rinner iväg och det finns så mkt jag vill göra. 
Skulle kunna vara att det är svårt att ha struktur på saker och ting nu när man har en liten som bestämmer hur dagen ska se ut. Har nog inte vant mig vid att det inte finns så mycket  struktur just nu. 
Känns som om jag har jättemycket att göra. Imorgon ska jag skriva "Att görs lista" det är det bästa för att se vad man har att göra och samtidigt ser man när det är klart genom att tydligt stryka.

Nej nu ska jag dricka lite go kaffe=)

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela