Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Återbesök..

Publicerad 2009-09-07 15:53:26 i Allmänt

Imorse hade vi tid på återbesöksmottagningen på Karolinska kl 08.30.Spännande att se hur det är att passa en tid nu med ny familjemedlem.Men det gick så bra så..
En jättemysig barnmorska tog emot oss (iof är alla barnmorskor jag träffat så mysiga, måste vara ett underbart jobb, jag funderar på att skola om;))
Hon frågade hur allt kändes, hur förlossningen gått, hon visade även mitt förlossningsförlopp på papper från att vi kom in och sa att det var mkt ovanligt för att vara förstföderska. Inte jättevanligt att vara helt öppen och att huvudet stod vid spinaeknölarna när jag kom in.Kollade  hur jag mådde kroppsligt. Sen fick jag amma och få lite tips och råd.Gullungen blev vägd igen, de tog Pku provet och ett hörseltest.
Fick nostalgiångest när vi gick förbi "lilla enheten"...vill göra om allt i slowmotion igen....
Jaja..nu sitter vi  här i soffan hela familjen. Konstigt att man är en familj, på riktigt. Mamma, pappa, barn:)
Och 2 katter också såklart inte att förglömma....

Kommentarer

Postat av: Johanna B

Publicerad 2009-09-07 22:11:20

låter helt underbart fina du! längtar efter att se den lille och höra din berättelse! kramar

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela