Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Dramatik i vardagen..

Publicerad 2009-09-27 11:25:03 i Allmänt

Ja igår var en fullspäckad dag. På förmiddagen åkte vi till Tomas mormor och visade upp guldklimpen och åt goda våfflor. Sen bar det av till en kollega som firade 40år just denna dag. Åkte dit för lite fika och paketöverlämning, vi skulle även träffa de senare på kvällen. Kl 20:15 hade de bokat bord på restaurang Kungsholmen, vi var 6st som skulle dit. De hade sagt att vi hade barnvagn med oss så vi fick en plats längst ner i restaurangen så vi kunde ha med oss liggdelen in.Vi hann beställa dricka, Gabriel var övertrött och lite gnällig. sen ser vi hur de tar sin pulversläckare och börjar spruta upp i fläktsystemet, vi satt precis vid en dörr som de kom och öppnade för att vädra ut lite rök som ju samlats i restaurangen. jag tänkte aldrig att det var något allvarlig, men tyckte det var skönt att vi satt där det kom  in frisk luft med tanke på Gabriel.
Sen sa det helt plötsligt åt alla att lämna restaurangen. Då såg man när man kom ut att det verkligen var tjock rök som slingrade sig upp på utsidan. Gabriel skrek som en stucken gris och just då kom 2 damer fram till mig och sa att vi skulle gå bort med honom. Var precis vad jag var på väg att göra, men jag måste klä på mig själv och fixa i ordning vagnen först. Det blev fullt pådrag med ambulans, polis och brandkår. Gabriel fick en liten undersökning av ambulanspersonal, men det var ingen fara. TUR att vi satt där vi satt. Att det var nära ut och att vi inte hann få i oss någon rök.Ingen mat hann vi få heller..
Vi fick som tur var bord på en Italiens restaurang ganska nära. Tur med tanke på löningshelg och lördagkväll.
40åringen kommer väl iallafall inte glömma sin 40årsdag:)

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-09-27 17:59:25

Oj! Vilken dramatik! Skönt att allt gick bra då.



Kram

P.s. Ge Gabbe en puss på huvudet ifrån mig! :) D.s.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela