Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Ensam

Publicerad 2009-09-21 21:07:01 i Allmänt

Ja så var dagen här. Dagen då jag och Gabriel ska klara oss själva för första gången. Tomas har sovit hela dagen och nu åkt  till jobbet. Och det har väl gått ganska bra tycker jag, jag är ju inne i ett lärande kan man säga, vet ju inte Gabriels alla signaler än.Måste lära mig vad jag lättast kan stimulera honom med när jag behöver äta, duscha, gå på toa etc..
Jag tror och hoppas att jag och Gabbe kommer bli ett bra team, vi ska ju spendera en del tid tillsammans;)
Nånstans tror jag för egen del att det gäller att inte ha för bråttom och bli stressad utan leva dag för dag, har ju trots allt inte gått mer än 18 dagar. Stod i ett häfte vi fick från KS att de 6-8 första veckorna kallas barnsängsveckorna, då man bara ska vara nära sitt barn och amma och inte hapressen att träffa massa folk. Städning, matlagning, tvättning ska man lämna över till släkt och sambo. Så för mig gäller det att inte ha för hård press på mig själv utan låta det se ut som det gör ett tag...
Nu ska jag kolla på vidriga Fru Anka:)


Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela