Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Och pappa är..??

Publicerad 2009-09-23 15:25:31 i Allmänt

Idag har vi varit  och skrivit på ett faderskapsintyg. Eftersom vi inte är gifta måste det ju skrivas under och bekräftas för att vi ska få delad vårdnad. Mkt rolig dam som handledde oss och hade hand om papperen. Lite gammeldags tycker jag nog att det är, om vi var gifta hade det varit självklart han var pappa,(för då kan man ju inte var otrogen..??!!) eller..
vad sugen jag blev på att handla kläder när vi gick förbi nya höstpyntade skyltfönster. Snart får jag, lovade mig själv att spara lite pengar och handla lite när magen är borta igen. Längtar, tar nog en dag till det nästa vecka. Nu ska det ju vara mer amningsanpassade än maganpassade;)
Lille knört börjar bli bättre på att sova på nätterna nu, självklart vaknar han men efter blöjbyte och mat somnar han oftast om.
Nu är Tomas ledig igen tills efter helgen. Skönt. Idag/kväll har vi inget mer på agendan. Blir tv med Idol:)

hörs imorgon...

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2009-09-23 21:27:31

Man känner sig nästan lite töntig när man ska skriva dessa papper, visst? Alltså precis som du skriver, man kan ju va otorgen om man inte är gifta men absolut INTE om man är äkta makar=) Ja men så är det säkert!!!!!

Jag kom alltså inte idag som du märkte, jag bara stressar runt inför resan........gaaaa. Men PUSS=)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela