Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Ömmande bröst...

Publicerad 2009-09-08 15:28:11 i Allmänt

Ja kanske man inte skyltar med, men nu tror jag jag vet hur det känns att ha silikonbröst.Fast jag hoppas att inte det gör så här ont. Det spänner som sjutton, ömmar och gör ont, samt att man är lite sårig. Vet att det hör till och jag hoppas smärtan snart försvinner. innan är man ju bara så fokuserad på själva förlossningen och tänker inte så mkt på amningen, det kommer liksom senare innan ska man ju lyckas med konststycket att föda och när man inte kan fatta att man har en bebis i magen är det svårt att börja tänka på och förberada amning. Alla tips från kloka mammor mottages glatt. jag vädrar, håller varmt. har idag införskaffat en bra amningskudde och bh samt inlägg med vädringsförmåga;)

Var en sväng på Babyproffsen idag, som ligger typ 150m från oss. Det kändes väldigt lagom för mig, kände mig helt slut, utsugen är nog verkligen ett passande ord att använda i dessa samanhang.

Kram till er alla och tack för alla grattiskommentarer och värmande ord på vägen!!



Kommentarer

Postat av: hönsmamman

Publicerad 2009-09-08 22:02:44

Har inga bra konkreta tips tyvärr. Bara att stå ut, brukar lägga sig inom nån vecka. Iaf såren som gör så ont precis när bebisen tar tag. Mjölkstockning med knölar o sånt har jag aldrig haft så där har jag ingen erfarenhet, men mot spända bröst är massage bra (sen kommer ungens tänder S)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela