Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Stor pojk

Publicerad 2009-09-30 11:04:23 i Allmänt

Igår var vi på Bvc och min lille knört växer så fint så. 4920g och 57cm lång. Upp 500g och har växt 3 cm sen födseln. Man märker nästan förändringar från dag till dag nu, huvudet blir stadigare, han följer med blicken, börjar titta runtomkring sig. Snart flyttar han hemifrån;)
Nu har vi ställt honom i dagiskö, hoppas verkligen att han får en plats hyfsat i närheten. Det är ju ett babyboom år, så jag vet att det kan vara svårt, men nu har vi gjort vad vi kan så länge. Bara vänta och hålla tummarna.

Dagarna här hemma flyter på. Vissa dagar blir mer effektiva och vissa blir det inte så mycket med alls.
Jag föröker hinna med det dagliga göromålen, som dusch, disk och plock. samt att jag när lillen sover försöker läsa lite. Böcker, tidningar, lite gamla skolböcker mm.
Sen har vi den dagliga promenaden som blir lite olika lång beroende på väder, men det är väldigt skönt att komma ut och vädra sina lungor och hjärna.
Vissa dagar är det ju fika med vänner, och när tomas är ledig kan vi ta oss an lite större projekt.
Men jag älskar att ha barn. Han är det bästa som finns och jag har ju alltid sällskap!

I morgon kommer Gabriels mormor på besök. Han kommer nog bli ihjälgosad:)
Nu ska jag fixa här hemma.

Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela