Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Hemmafix

Publicerad 2010-04-29 16:25:59 i Allmänt

Vi har en riktig hemmafixardag! Tvättstuga, dammsugning. Trevlig fikaavbrott av Malin & Hugo. Kaffe och Ben & Jerry glass. Mumma!! Mer dammsugning, rengörning, rensning av kläder och garderob. Fönstren är öppna och vi vädrar ut gammalt och välkomnar ny frisk luft.

Igår var jag somsagt på SAFE karriärdag. Man skulle komma om man är inhresserad av att jobba som instruktör eller personlig tränare. Jag har länge velat och tänkt utbilda mig till instruktör men det är ju så mycket man vill och tiden räcker inte alltid till. Men det var ett steg att gå dit och kolla och se vad de hade att säga.
Sats var där och informerade, personalen på Sats ser gärna att man har en instruktörslicens från SAFE.
Men det som är bra är att man med licensen kan söka sig till vilket gym som helst, och i Stockholm finns det många. Jag anmälde mig iallafall:) Man fick 25% rabatt på priset och det gällde BARA igår kväll. Det jag vill instruera i är funktionell träning. Utbildningen är iaf 1 vecka teori. 3dagar praktik. Jag har läst både anatomi och en del fysiologi så det får jag tillgodoräkna och behöver inte vara med på hela teorin. Då blir det billigare också.

Teorin kan jag gå till sensommaren men praktiken på funktionell styrka var inte förrän i oktober. Det känns roligt iaf och jag hoppas att det kommer gå att pyssla in tillsammans med andra saker man vill göra:)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela