Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Tung runda

Publicerad 2010-04-25 10:13:56 i Allmänt

Jisses vad tungt det var att springa i morse. Kändes som benen var av bly och att jag precis ätit 2 kg cement som låg i magen. Men det känns alltid lite bättre när himlen är klarblå,  solen skiner och det nästan inte är en enda människa ute. Det kallar jag rogivande.

Nu sover Gabriel sin förmiddagslur och jag sitter och tittar på nyhetsmorgon. Förhoppningsvis ska vi ut till Sara och Lova idag! Kul!

Igår kväll satt jag och läste på nätet om hur man ska få barn att sova hela natten. Som för allt finns det ju 100 tusentals olika sätt, metoder eller vad man ska kalla det. Gabriel sover ganska dåligt nu och så har det varit ett tag. Han somnar bra. Men vaknar ofta på nätterna och gråter, gråter och ingenting är bra.
Jag gör inte så stor sak av det utan smeker honom lte och försöker lägga ner honom i sin säng. ( Ofta går det inte alls) då tar jag upp honom till oss, men det hjälper inte heller. Skrik skrik.

Alla barn har ju faser och är det inte förkylningar så är det tänder som växer eller mycket intryck som ska bearbetas. Men ni där ute, har ni några tips till mig? Vad funkar för er?
Alltid finns det något man kan annama och ta hjälp av!

Önskar er en skön söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela