Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Hälsospåret

Publicerad 2010-08-19 20:11:59 i Allmänt

Idag har vi pratat mestadels om motion och dess inverkan på hälsan. Itrim har ett litet konditionstest iform av ett gångtest som heter hälsospåret. Man går en slinga på 1km som ligger runt centret, med hjälpav sitt BMI får man då ett värde som visar vad man har för konditionsvärde.

Ett gångtest är ju väldigt skonsamt och nästan alla kan utföra det. Itrim riktar sig till största del till överviktiga och feta och då kan det kännas lite skrämand med konditionstest på cykelergometer tex.

Genom att köpa en stegräknare kan du tävla lite med dig själv. Igår gick jag 6000 steg imorgon ska jag gå 7000. Det finns en rekomendation på att om man ska undvika ohälsa ska man gå ca 10 000 steg om dagen.


Imorgon är det sista dagen på Itrimskolan. Jag är väldigt nöjd över vad det har gett mig. En väldigt bra grund att stå på, nu är jag sugen på att komma  till
mitt center och börja jobba.










Kommentarer

Postat av: beata

Publicerad 2010-08-20 16:40:36

grattis till nya jobbet!!! nu när du är så nära är det bara att svänga förbi på en fika :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela