Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Mitt nya jobb

Publicerad 2010-08-17 19:26:35 i Allmänt

Itrim

Nu har jag gått andra dagen på grundutbildningen för Itrim. Jag vill dela med mig lite till er om vad Itrim handlar om. För några år sedan visste jag knappt vad Itrim var utan förknippade det med någon knäpp pulverdiet och såg ingen skillnad på det och något annat. Senare har några kompisar börjat jobba där och jag har fått en positiv bild, men det är svårt att veta allt när man inte är där. Nu vet jag bättre.

Itrim är världsledande när det gäller varaktig viktminskning. Det är mat, motion och motivation under samma tak. Ingen quickfix, alla måste teckna sig på minst ett år och då är stöttande samtal en mycket viktig del. Det som jag går i gång på och som är otroligt viktigt är att det är forskningsbaserat och att det finns en expertpanel med forskare från bla överviktsenheten på Karolinska som är med och tar del av all info.
Det finns olika program för olika typer av övervikt och fetma, och om man är normalviktig får man inte vara med och köra pulverdieter.
Forskningsstudier om övervikt och fetma och hur man bäst håller sin viktnedgång ( för det är ju det som är det svåra) att behålla det man gått ner, inte gå upp igen. Det visar att en stor viktnedgång i början ökar motivationen, att man behöver hjälp och stöd i sin beteendeförändring och att motion behövs.

Allt detta finns på Itrim. Jag känner mig stolt att få vara en del av detta och hjälpa människor till ett friskare och lättare liv.  Om du känner någon som är överviktig och riskerar ohälsa så rekomendera Itrim. Detta är bara kort vad det handlar om. Visst låter det bra?

Kommentarer

Postat av: Monica

Publicerad 2010-08-17 19:31:50

Låter ju alldeles toppen! Passar nog dig alldeles utmärkt. Hade jag bott "i stan" hade jag kommit in och skaffat lite motivation hos dig! :) Kram

Postat av: Caroline

Publicerad 2010-08-17 20:35:42

Hej Vännen!



Det låter ju jättebra! Låter som om det passar dig som handen i handsken! Är oerhört glad för din skull! Hoppas på att kunna komma ner till er snart! Stor kram från Sundsvallarna! ;)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela