Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Rutiner

Publicerad 2010-08-31 14:14:40 i Allmänt

Jag har inte riktigt kommit in i mina rutiner gällande matlådor och dylikt, det är ju lite omställning och ett annat typ av planerande från att gå hemma. Jag är en riktig matlådemänniska som nästa alltid lagar och tar med egna matlådor. Visst är det festligt att någongång ibland gå ut och äta på lunchen men gör man det jämt blir det ju inte lika festligt när det väl görs.

Matlådor är bra både för plånboken och för hälsan. Du väljer och har all möjlighet att påverka vad du ska äta.

Igår gjorde jag iaf ett första försök till storkok inför hösten. Det blev sötpotatissoppa.



Hjälp mig gärna med matinspiration!! vad är ditt bästa godaste recept??

Kommentarer

Postat av: Lisa

Publicerad 2010-08-31 15:53:34

En av mina favoriträtter, som även går snabbt (viktigt när man har små) är lax med cashewnötter och sweet chili.



Man hackar nötterna och blandar de med sweet chili. Riv ner limeskal. Krydda efter smak.



Lägg på röran över laxen och in i ugnen.



Koka ris till.



Vi brukar ha en burk lättfraiche hälla i saften från limen tillsammans med en vitlöksklyfta.



Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela