Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Teoriutbildning

Publicerad 2010-08-15 19:57:15 i Allmänt

Idag har jag suttit i skolbänken mellan 9-18. Har gått SAFEs teoriutbildning som ingår i instruktörsutbildningen. Som jag skrev tidigare får jag tillgodoräkna mig alla dagar utom en, och den var idag. Hade en himla tur att det var just idag, annars hade det krockat med jobbets grundutbildning som är hela nästa vecka.

Idag stod HLR och L-ABC på schemat. Jag har läst det förrut också, men dagen idag var fantastiskt bra. Var väldigt hög kompetens på lärären och upplägget var super. Vi fick även gå igenom vad vi kan göra åt det vanligaste skadorna i gymmet, allergier och sjukdomar. Fick även öva med en hjärtstartare vilket jag aldrig gjort förrut. Nu är jag fullproppad med första hjälpen. Imorgon väntar en ny heldag fast med helt nya människor och annat fokus. Vet dock att L-ABC ingår under denna vecka också.

Jag hoppas på mycket kunskap så jag känner mig inspirerad inför nystarten!!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela