Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Gympa

Publicerad 2010-02-08 14:35:26 i Allmänt

Gick ganska bra på Satsbaby klassen. Gabriel var lite gnällig, men vi tog oss ändå igenom klassen.

Sitter och kollar upp lite roliga recept, Har ingen riktig matinspiration nu, känns som om man alltid lagar samma saker. Jag tycker det är väldigt roligt att laga mat, men ibland tar inspirationen slut. Vill hitta något som jag kan laga av det som finns hemma, så det inte behöver handlas något. Tips? ( inte för att ni kan veta vad vi har hemma, men tips i allmänhet:))
Gabriel är som en liten ål nu, kränger och rullar runt vart man än lägger honom. Han kämpar sig upp på alla 4 korta stunder och blir förbanad för att han inte kommer framåt.

Kommentarer

Postat av: Monica

Publicerad 2010-02-08 17:01:06

Jag har ett litet tips... Här hemma har jag och Johan satt oss ner och skrivit ihop en matlista, alltså bara "brainstormat" maträtter som vi skrivit ner. Den här listan är ganska bra att ha när man får idétorka. Det blir ju visserligen inga helt nya rätter, men man hittar alltid på något man inte ätit på länge när man kollar matlistan för inspiration!



Gabbe verkar vara en riktig liten kämpe!! :)



Kram på er från Motala!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela