Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Ett mål 2010!

Publicerad 2010-01-03 22:11:03 i Allmänt

Ett av mina träningsmässiga mål under 2010 är att anmäla mig och springa ett mil lopp. Finns 2 alternativ milspåret 25 maj eller tjejmilen 5 sept.

För en del där ute vet jag att detta inte är något särskilt, folk springer maror, halvmaror och motionslopp till höger och vänster. Men för mig är det en riktig utmaning. Även om jag tränat regelbundet i 10 år, älskar att träna och har viss utbildning i området har det här med löpning aldrig riktigt varit min grej.

Jag vill så gärna vara bra på det, tycka om det och kunna springa mil efter mil i skogen. Men så är det inte. Så nu ska jag ta tjuren vid hornen.

Eftersom jag inte löptränar så mycket så kan jag ju inte bli bra på det heller. Man blir ju bra på det man tränar. Det som är jobbigt kan man ibland strunta i, men nu ska inte göra det. Jag ska ta mig igenom ett milslopp.
Känns iaf som ett rimligt mål efter graviditeten.

Hoppas nån av er där ute också vågar ta tag i en träningsdemon, och utmana er själva.

Så nu blir det till att börja löpträna. Ska vänta tills temperaturen stiger någon grad.
Imorgon är mitt första träningspass på väldigt länge inbokat. :) Blir spinning. Ganska skonsamt och lätt att anpassa när man är ur form.


Idag blir min älskade ängel 4 månader! Jag är så stolt över honom,han gör mig till en bättre människa.

Kommentarer

Postat av: Erika

Publicerad 2010-01-04 12:35:27

Hej Katarina! Va roligt att du hittade mig! Ja det är helt underbart att vara gravid och jag längtar så efter vår lille! Kan tänka mig att det är den största upplevelsen att få barn! Vilken sötnos ni har!



Vi bor också i sthlm, flyttar till Farsta idag faktiskt! Vi köpte en lägenhet där. Har hyrt i andra hand sen vi flyttade ner så det ska bli skönt att få eget nu! =) Bor ni i bostadsrätt eller hyres? Skönt att bo så centralt? vad jobbade du med innan du fick lille Gabriel?



Kramar!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela