Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Fika

Publicerad 2010-01-21 17:46:36 i Allmänt

Igår var en intensiv dag för Gabriel. Först var ja och tränade och Gabriel va på Minisats. De gick super. personalen sa atth an suttit i gåstol och han gillade tydligen de jättemycket. Sen kl 13 hade vi träff med föräldrgruppen. Pratade sjukdommar och vad man gör om barnet blir sjukt.
På kvällen var det premiär för Gabriel på kören. Han blev lite skrämd där i början när vi sjöng upp, han satt i Babybjörn på min mage och plötsligt började läpparna darra nåt alldeles. Stackarn, mycket intryck på en gång, lång dag dessutom.



( När jag hämtade Gabriel på Minisats satt han  i en liten Pottplaststol, Var tvungen att knäppa en bild han såg så himla gullig ut.)



Man fikar väldigt mycket som småbarnförälder det är en lite ny värd detta att kolla vad som är anpassat för barn och barnvagn. Kan man ta med sig vagnen in? Finns det barnstolar?, FÅR man ha barnvagn med sig? Finns det toa med skötbord? Skötbord har jag lärt mig är en lyxvara, på många stället får man ta sitt babyunderlägg och lägga ner ungen på golvet. Idag har jag varit på nya marker, nytt fik. Har lunchat med Åsa. Var ett barnvagnsvänligtställe men lite väl dyr. 44kr för en latte??Ska det vara värt de?

Kommentarer

Postat av: Lisa

Publicerad 2010-01-21 18:18:01

Bumbo heter Pottastolen, helt suverän :)



Du imorn är jag, Greta och Åsa i stockholm...vill du å gabbe ses? :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela