Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Måndag

Publicerad 2010-01-18 19:40:33 i Allmänt

Igår var en vanlig slösöndag. Nu är alla julsaker borta och tulpanerna står på köksbordet. Nu längtar jag bara efter våren ljusakvällar. Jag kom iväg på soinning & core,min första core sen förlossningen. Det kändes bra.
Coremuskulaturen är ju stommen till vår hållning så den är superviktig att vara stark i.

Det här med att bli mamma har ju varit något som man innan alltid hört är sååå fantastiskt och det går inte att beskriva innan man själv är där osv. Rent praktiskt är det faktiskt som jag trodde. Det jag känner är att det gör mig till en starkare och bättre människa, då menar jag såklart inte starkare muskulärt utan mentalt. Det har grott en liten ny kraft inne hos mig och jag är såå sugen på utmaningen att kombinera mammarollen med jobb och träning.

Idag har jag och Gabbe varit på Satsbaby igen, väldigt mycket folk. Gabiel tycker det är kul, han skrattar iallafall när vi gör höftlyft:)

Nu ska jag inspireras till lite matlsgning av "Halv åtta hos mig"

Trevlig kväll!

Kommentarer

Postat av: Erika

Publicerad 2010-01-19 13:23:04

Ja tänk vad härligt med vår och ljusare tider! Tulpaner är verkligen ett vårigt inslag!



jaså har ni också den? va kul att höra att ni är nöjda! Nä men precis, man måste ju se hur ens livsituation är och vi är inte ute i skogen så ofta att det övervägde med en sån vagn!



Va härligt att du kommit igång med träningen! Jag är jättepeppad nu att börja med så jag hoppas det håller i sig sen med! =)



Vart sjunger du i kör? Gud var roligt! Det skulle jag med vilja göra!



Ha de gott! Kram Erika

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela