Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Tisdagsläsning

Publicerad 2010-01-12 16:24:32 i Allmänt

Just nu håller jag på och läser mig igenom högen av böcker jag fick i julklapp. Av min kusin fic jag en bok som heter " Ditt kompetenta barn" skriven av den danske familjeterapeuten Jesper Juul.
Väldigt intresant läsning som jag kan rekomendera.Handlar som titeln antyder om att man ska lyssna på sitt barn och att deras reaktioner är kompetenta,  De som de flesta av oss ser som uppfostran med auktoritära medel är direkt skadligt. De  får än att  fundera på vad man själv sänder ut för signaler och hur man är. Man kan inte vara annat än sitt bästa jag ( anser jag) Ja ja intressant iallafall.

nu vaknade min lilla älskling här brevid och tingar på uppmärksamheten....:)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela