Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Hellas

Publicerad 2010-07-11 20:00:57 i Allmänt

SÅ varmt! Inte mycket att göra dessa dagar förutom att lägga sig raklång och sen med jämna mellanrum gå ner och doppa sig. Det var INTE behagligt på bussen på väg till Hellasgården. Måste varit över 40 grader ingen ac att tala om. Tycker synd om Gabbe och alla andra barn.

Dessa dagar orkar man knappt tänka på träning. Är imponerad när jag möter någon löpare mitt på blanka dagen.  Tidig morgon eller sen kväll kan jag förstå men mitt på dagen är nästan farligt när det är SÅ HÄR varmt. Har man inte tränat förut så är det inte läge att börja i supervärme. Hjärtat utsätts för en oerhörd ansträgning.

Men att simma en extra tur i sjön eller några vänder i en bassäng är ju jätteskönt och ger hela kroppen skonsam träning.



Gabbe körde en tur i sin fina badbil som vi inhandlade i Turkiet.

NU final i fotbolls vm. Vem vinner tro? Åh det är så svårt vet inte vem jag håller på eller vem jag vill ska vinna. Spanien kanske.:)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela