Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Sommarbär

Publicerad 2010-07-15 16:27:52 i Allmänt

Ingen sommar utan jordgubbar!! Jag kan sitta och mola en hel kartong. Imorse hade jag de på gröten, blir liksom så somrigt då.

Har precis gjort en smoothie på hallon, banan, färska jordgubbar och lite mjölk. Gabriel älskade det. Han har suttit med sin pipmugg ( litet hål) i över en halvtimme nu, gott med något kallt och svalkande.



På förmiddagen så gick vi en promenad och hälsa de på Sara på jobbet. Sen jag fick barn så har jag gått svängen längst Årstaviken säkert 100gr. Men det är VÄLDIGT vackert. Inte alltid man tänker på det men idag slog det mig.




ok en grej till. Gabriel har fått svinkoppor. Usch, bara namnet. Svinkoppor. Jag hade själv det på gymnasiet, kommer ihåg att det var väldigt segdraget och smittsamt. På bara några dagar nu så har han koppor på nästan hela ryggen.  Någon med barn som har efarenhet av detta?? Vi har på alsosprit morgon och kväll för att torka ut och sen smörjer vi med Microcid. Värst är väl att det är så smittsamt. Jag och Tomas spritar och spritar för att inte behöva se ut som en pizza i ansiktet resten av sommaren. Inte så kul om man ska på 3 bröllop snart dessutom.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela