Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Bra start

Publicerad 2010-03-17 10:26:45 i Allmänt

Idag har jag tagit min första joggingtur utumhus på vääldigt länge. Sprang ingenting under graviditeten eftersom det inte kändes bra för mig. Har lovat mig själv att ta det lungt och skynda långsamt.
Kände mig faktiskt ganska utvilad imorse när jag vaknade, hade ställt kl på 06:45, men vaknade innan.

Eftersom Tomas jobbar som han gör så måste jag löpträna på morgonen för att det ska bli regelbundet. Älskar att träna på morgonen, underbar start. Tog en lugn runda runt långholmen varvat jogg och gång.
Det är ju svårt med mat när man ska ut sådär på morgonen. Går man bara behöver man ingen energi innan, men om man ska träna hårt måste man få isig något efter som kolhydratlagren har tömts under natten.

Nu när jag ammar känner jag mig ännu mer matt på morgonen och totalt utsugen.
En smoothie är bra innan man joggar iväg. Kan man göra på vad man vill, de man tycker om. Behöver man mer ska man såklart äta det, men det kan bli tungt och jobbigt i magen. När man kommer hem däremot då är det super med en ordentlig frukost.

Imorse drack jag smoothie på naturell yoghurt, banan, hallon, mango och hallonjuice!

Trevlig runda:)



Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela